전동집
Meal Kit 

CLIENT

전동집

CREATIVE DIRECTION

P&D Design

PROJECT

Branding Naming  /  Brand Identity Visual Communication Guidelines Package Design

PROJECT OVERVIEW

1인 가구 증가와 코로나19 사태 여파로 국내 밀키트 시장이 폭발적인 성장세를 보이면서 제품의 대중화를 넘어 고급화에 나서고 있다.

인천시 백 년 가게로 선정된 한식 전문점인 전동집 또한 이러한 변화에 맞춰 바쁜 일상 속 든든한 끼니를 챙기기 어렵거나, 요리가 쉽지 않은 소비자들이 조금 더 간편하고 맛있는 한 끼 식사를 해결할 수 있도록 하고자 한다.

With the increase in single-person households and the aftermath of the COVID-19 crisis, the domestic meal kit market is showing explosive growth, moving beyond popularization to high-end products.

Jeondongjip, a Korean food restaurant selected as a 100-year-old restaurant in Incheon, also aims to make it easier and more delicious for consumers who find it difficult to pack a hearty meal in a busy daily life or who have difficulty cooking.

MOOD BOARD

KEYWORD

PROJECT

Brand Identity

CLIENT

P&D Design


CREATIVE DIRECTION

P&D Design


PROJECT

Branding Naming / Brand Identity / Visual Communication Guidelines / Package Design

BACKGROUND

Nuvilab은 음식 정보 분석 AI 플랫폼을 통해 식당 업무 효율 증대, 음식물 쓰레기 감축, 개인 식습관 불균형 문제 해결을 기업 미션으로 하는 푸드테크기업입니다.

무게 측정 없이 Food Scanning 과정만을 통해 음식 정보를 정확하게 판단하고 데이터화하는 플랫폼 정확도 확보에 기업 내부 자원을 주로 투입하다 보니, 브랜드 의사 결정 주체가 모호한 상태로 전개된 브랜드 활동으로 인해 Nuvilab만의 차별적인 이미지와 표현의 일관성은 다소 결여되어 있었고, 이로 인해 Nuvilab이 고객에게 전달하고자 하는 Food Tech 이미지 또한 방향성이 모호한 상태였습니다.

FINAL DESIGN

The image below is the final design changed at the request of the customer.

#SCM Lifescience  #iroro  #nutreatment  #Salun di Rumah  #brand identity  #Packaging design  #Hair Care  #Anti-Hare

#brandidentity #NUVILAB #누비랩 #푸드테크 #foodscanning #ESG